un site despre felul in care vad si inteleg eu realitatea

Golful – documentar

Am vazut acum vreo doua saptamani un documentar pe HBO despre delfini. Realizat de un domn american caruia nu i-am retinut numele dar care a dresat toate exemplarele care au jucat rolul lui Flipper in serialul cu acelasi nume. Dumnealui a schimbat tabara si a devenit un fervent aparator al acestor minunate mamifere in momentul in care ultimul „actor” din serialul mai sus numit s-a sinucis in fata lui. Delfinul prezenta o stare depresiva de ceva timp, lucru observat de dresorul sau, dupa care a decis sa puna capat chinului.

Documentarul este realizat in Japonia, intr-o mica localitate numita Tajdi, un loc de o frumusete deosebita. Acolo exista un golf prin care trec in fiecare an un numar mare de delfini. Aceastia sunt macelariti pentru carne, iar exemplarele cele mai tinere si mai frumoase sunt vandute catre delfinarii sau acvarii din toata lumea. In urma analizelor facute carnii delfinilor ucisi s-a constatat prezenta unei cantitati de mercur periculoase in compozitia acesteia. In ciuda acestui lucru , carnea a fost pusa in vanzare pentru consum ca si carne de balena sau a fost furnizata retelelor care aprovizioneaza cantinele scolare. Singura schimbare pe care documentarul a reusit sa o produca a fost scoaterea  acestui tip de carne din meniul copiilor.

Filmul acrediteaza ideea ca incercarile de a aduce la cunostinta publicului larg  atrocitatile care se comit la adresa delfinilor au costat vieti umane pentru ca au existat persoane care au luptat pentru asta si au fost la randul lor asasinate. Din punctul meu de vedere aceste minunate manifere nu sunt singurele care sunt supuse acestui tip de tratament plin de cruzime. Zilnic, de-a lungul si de-a latul planetei se comit astfel de fapte la adresa indivizilor lipsiti de aparare fie ca ei apartin rasei umane sau regnului animal. Iar cand ma gandesc la asta realmente mi-e rusine de apartenenta mea la homo sapiens sapiens. Eu intelesesem ca puterea e menita a fi pusa in slujba celor mai slabi, si nu un instrument destinat torturii si crimei.

Lasă un comentariu